2013/01/02

a Happy New year 2013...♥










"皆様、新年あけましておめでとうございます。
2013年もみなさんにとって素敵な年でありますように..."

"a Happy New year!! 
hope It will be a Lovely&Bright year for all of you♫"

新年2013明けましたねー。
我が家は主人と息子の風邪で終わった2012年でした 笑 むすこはもう元気ですが、主人まだ寝てます 汗
わたしは横目にせっせかおせち作り。
稲荷、黒豆、焼き魚、伊達巻き風だし巻き、お雑煮はわたしお手製♫
今年の黒豆はイマイチの出来でした 泣 原因はなんとなくわかります、はい。
しわも寄って、ふっくら感もいまいちー。
お魚はスズキ。脂が乗ってておいしかったー。
なんとなーく急に食べたくなって作ったお稲荷さん。めずらしくあげから仕込んでみました♡
あげを斜めに切って三角のおいなりさんに。

お雑煮は各家庭、おのおのの味があるようですが、我が家はあごだしベースで鶏肉、キノコに焼いたお餅をいれてあっさりな味です。ちなみにわたしの実家は濃いめのお汁に牡蠣やほうれんそうが入り、茹でたお餅を入れてました。
今夜もこのメニュー続く。。。
★ブログランキングに参加しています♫★
にほんブログ村 料理ブログへ

Our 1st Dish of 2013 is one of Japanese Traditional food called " Osechi"&"Ozouni"
I made " Kuro-mame(sweetened black beans)" "Inari-sushi","Grilled sea bass","Dashi-maki",
"ozouni".

It is kind of interesting that there are so many different  ways & Tastes to make "Osechi"&"Ozouni" for each families who  are from different part in JAPAN .


We got a looooooot! so,It will be a our dinner for sure...



4 comments:

  1. Your Osechi bento looks wonderful!!! Happy New Year!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Shirley san!
      Thank you so much:) Happy new year to you too!!

      Delete
  2. super cute bento, looks delicious and healthy!
    would you like to follow each other?
    A
    xx
    http://epiquemoi.blogspot.com

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anthea,Thank you for stopping by my blog:)
      I just started follow ur blog♫

      Delete

Thank you xxx♡